چند میلیون نفر از قابلیت اینترکانکشن استفاده کرده اند؟

چند میلیون نفر از قابلیت اینترکانکشن استفاده کرده اند؟ به گزارش مداربسته، برپایه آخرین آمار اعلام شده از جانب مسؤلان، میزان استفاده از قابلیت اینترکانکشن یا اتصال داخلی میان پیام رسان های داخلی از دو میلیون کاربر فراتر رفته است.



به گزارش مداربسته به نقل از ایسنا، هفته سوم دیماه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با خبر دستکاری شبکه های اجتماعی مطرح جهان به نفع صهیونیست ها شروع شد. سید محمد امین آقامیری - دبیر شورایعالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی- طی سخنانی در نخستین جشنواره بین المللی رسانه و فضای مجازی سلمان اظهار نمود: دشمن کوشش کرد که با استفاده از فضای مجازی، حمله تروریستی در کرمان را به گردن نظام انداخته و نظام را متهم کند اما با شناخت خوبی که مردم از دشمن داشتند و همینطور حضور بموقع فعالان فضای مجازی در صحنه و تبیین درست ابعاد این جنایت، این عملیات رسانه ای خنثی شد.

او با تاکید بر این که فرم و محتوا در فعالیت مستمر و اثرگذار در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: فرم و محتوا در دوره ای که فضای مجازی اینقدر قدرتمند نبود، فعالیت رسانه ای حول محور چاپ روزنامه تعریف می شد و این، دست رسانه را در تدبیر یا تغییر فرم و محتوا باز می گذاشت اما در شرایط فعلی که شبکه های اجتماعی برخط هستند و عملا ثانیه ها در ایجاد ارتباط و انتقال پیام تعیین کننده هستند، فرم و محتوا بسیار پراهمیت و تعیین کننده است.

به گفته وی بطور قطع یکی از مهم ترین عامل هایی که می تواند غنای تولید محتوا را افزایش دهد توجه به اقتصاد محتوا است؛ این یکی از موضوعات کاملا جدی در کشور ماست و نمی توانیم بدون توجه به اقتصاد محتوا، توقع افزایش غنای محتوا داشته باشیم.

از سوی دیگر نشست کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای جهت بررسی نهایی سندی به منظور پشتیبانی از حقوق مردم در سکوها برگزار گردید. این سند در جهت تضمین آزادی های مردم در قالب قانون در حوزه استفاده از سکوهای فضای مجازی و پشتیبانی از حقوق مردم تهیه و توسط کمیسیون عالی مصوب شده است.

سند تنظیم روابط حوزه مصادیق محتوای مجرمانه در فضای مجازی، پیش از این در سه جلسه متوالی در کمیسیون مذکور و با حضور نمایندگان دستگاههای مختلف مورد بررسی دقیق قرار گرفته بود که نهایتا بعد از بحث و بررسی نهایی مورد تصویب اعضا قرار گرفت. گفته شده این اقدام مرکز ملی فضای مجازی در جهت تسهیل دستیابی به فضای مجازی مطبوع و مطلوب، برای ذی ربطان مختلف همچون تنظیم گران بخشی، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، قوه قضاییه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همینطور سکوها فضای مجازی وظایفی تعیین کرده است.

همچنین در هفته ای که گذشت دومین همایش تحول دیجیتال، بانک و بیمه با رویکرد هوش مصنوعی با حضور مسئولانی همچون رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار گردید. وی با اشاره به اینکه در حوزه ابزارهایی مثل هوش مصنوعی هم چالش ها و مزایایی در پیش رو داریم، گفت در مقاله ای در رابطه با بازار ادراکی در استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بانکداری نوشته شده بود که ۴۳ درصد کاربران هنگام استفاده از فناوری اطلاعات برای باز کردن حساب به صورت برخط و غیرحضوری، از ادامه این مسیر منصرف می شوند که این مورد باید بررسی شود. مفهوم بار ادراکی که برای کاربر در استفاده از این تکنولوژی ها مطرح است، باید در صنعت بیمه و بانکداری بررسی شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن اشاره به این که در استفاده از هوش مصنوعی همینطور بحث بهره برداری از داده ها مطرح است، اضافه کرد: ما در کشور باآنکه قانون «دوام» را داریم، اما حفظ حریم خصوصی در بهره برداری از داده ها از چالش های ماست که باید در این عرصه تدبیر نماییم. این مورد بخصوص در سکوهای ایرانی قابل مشاهده می باشد. این که به جای حفظ حریم خصوصی، به قوانین و مقررات تمرکز دارند.

استفاده از قابلیت اینترکانکشن از دو میلیون کاربر فراتر رفت، از دیگر خبرهایی بود که در هفته گذشته منتشر گردید. در تعریف این توانایی گفته شده اتصال داخلی میان پیام رسان ها (اینترکانکشن) یا MXP به معنای ایجاد امکان ارسال پیام از مبدا یک پیام رسان ایرانی به سایر سکوهای مشابه بومی است که بعد از چندین ماه انتظار و مطرح شدن آن، درنهایت ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری اعلام گردید که چهار پیام رسان داخلی به یکدیگر متصل می شوند.

کاربران جهت استفاده از این امکان کافی است که در قسمت تنظیمات هر یک از پیام رسان ها در قسمت حریم خصوصی و امنیت موافقت خویش را برای دریافت پیام از راه سه پیام رسان دیگر اعلام کنند.

حال بعد از هشت ماه از فعال سازی این توانایی اخیرا اعلام گردید میزان استفاده از این توانایی از دو میلیون کاربر فراتر رفته است. مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات در این حوزه به ایسنا اعلام نمود آمار میزان استفاده کاربران به ترتیب اختصاص دارد به کاربران پیام رسان های ایتا، بله، آیگپ و گپ که از اوایل سال جاری با فعال سازی قابلیت اتصال متقابل، امکان ارسال پیام به یکدیگر را بدون احتیاج به نصب پیام رسان دیگر پیدا کرده اند.

همچنین با گذشت دو هفته از افزایش ۳۰ درصدی تعرفه های اینترنتی مسؤلان تاکید کردند هیچ بسته اینترنتی حذف نشده اند، در غیر این صورت با اپراتورهای خاطی برخورد می شود؛ در این خصوص اواسط هفته خبری توسط برخی رسانه ها در خصوص حذف بسته های دراز مدت توسط اپراتورها منتشر گردید. اما طبق بررسی ها و پیگیری های انجام شده مشخص شدهیچ بسته اینترنتی بلند مدتی حذف نشده، بلکه همان بسته هایی که وجود داشت، همچنان وجود دارند و تنها نکته ی مهم این بوده که بعد از افزایش تعرفه ها، اپراتورهای تلفن همراه قرار بود تعدادی بسته های اینترنتی جدید که اکثرا بلندمدت بودند، به محصولات خود اضافه کنند اما به علت شائبه هایی که گاها در فضای مجازی در اینباره رخ داد، تصمیم گرفته شد، بعد از آرام شدن فضا و بعد از بررسی های انجام شده این بسته ها عرضه شوند.

موضوعی که عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در حاشیه جلسه هیأت دولت به آن اشاره و تاکید کرد: هیچ بسته اینترنتی بالای چهار ماه در یک سال و نیم اخیر نداشتیم و هیچ بسته ای تا روز افزایش تعرفه ها در پنجم دی ماه، حذف نشده و صرفا با افزایش ۳۴ درصد آن هم برای ترافیک بین الملل روبرو شده است.

وی اضافه کرد: فقط بسته های جدیدی که ارائه شد و در رسانه ها گفته شد قیمت آن با پنج سال پیش بیشتر از ۳۴ درصد افزایش داشته است، فعلاً حذف شدند تا فضا آرام و برای بازبینی قیمت پیگیری لازم انجام شود؛ برخی رسانه ها با خبر کذب حذف بسته های بلندمدت را منتشر می کنند که حقیقت ندارد و فضا را ملتهب می سازند.





منبع:

1402/10/22
15:19:36
5.0 / 5
235
تگهای خبر: اپراتور , امنیت , اینترنت , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
دوربین مداربسته

newcctv.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مداربسته محفوظ است

دوربین مداربسته مداربسته

انواع دوربین مداربسته