دبیر ستاد توسعه فناوریهای حمل و نقل پیشرفته:
دستگاه شبیه ساز رانندگی سبب ارتقا ایمنی در رانندگی می شود
به گزارش مداربسته دبیر ستاد توسعه فناوریهای حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی اظهار داشت: دستگاه شبیه ساز رانندگی سبب ارتقا ایمنی در رانندگی می شود.
به گزارش مداربسته به نقل از مهر، بعدازظهر امروز دكتر منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوریهای حمل و نقل پیشرفته و سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راه ناجا از مركز شبیه ساز رانندگی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، مجری آموزش جامع و صلاحیت سنجی رانندگان اتوبوسرانی تهران و حومه بازدید نمودند.
مركز شبیه ساز رانندگی دانشگاه خواجه نصیر بعنوان پیشتاز در طراحی و ساخت انواع بومی دستگاههای شبیه ساز وسایل نقلیه فعالیت می كند. این شبیه سازهای رانندگی در جهت كاهش حوادث رانندگی طراحی و ساخته شده اند.
دستگاه شبیه ساز رانندگی امكان آموزش و فراگیری مهارت های متنوعی را از سطح ساده تا پیشرفته برای كاربر فراهم می آورد.
این مركز تابحال ساخت انواع دستگاههای شبیه ساز رانندگی و خودرو های سبك و سنگین، دستگاه شبیه ساز و سكوی متحرك و سیستم فرمان با پسخورد نیرویی، دستگاه شبیه ساز رانندگی مخصوص پارك های ترافیك و... را در كارنامه خود دارد.
دستگاههای شبیه ساز رانندگی در واقع میزان توانایی فرد را در كنترل وسایل نقلیه می سنجند و برای افراد، گواهینامه صلاحیت رانندگی حرفه ای صادر می كنند.
منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از این مركز اظهار داشت: یكی از مباحث مهم ایمنی، استفاده از فناوری ها در محصولات جاده ای است كه تابحال دستاوردهای زیادی در این حوزه توسط محققان كشور عرضه شده است.
وی اضافه كرد: یكی از محصولاتی كه تابحال در بخش رانندگی برای ارتقا ایمنی طراحی و ساخته شده دستگاه شبیه ساز رانندگی است، اضافه كرد: با استفاده از این مركز كه در آن دستگاه شبیه ساز مستقر شده حداكثر خدمات به ناوگان های مختلف اتوبوسرانی عرضه می شود.
دبیر ستاد توسعه فناوری های حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح كرد: در بخش هوایی چنین شبیه سازی ساخته و مورد استفاده قرار می گیرد. چونكه می تواند به ارتقا ایمنی و حفظ جان افراد كمك زیادی كند.
وی با تاكید بر اینكه شبیه ساز رانندگی حاصل هم افزایی دانشگاه، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی بوده است، اضافه كرد: این سیستم نمی توانست به تنهایی وارد فاز اجرایی شود؛ حالا می بینیم به خاطر همكاریهای مشترك، دستگاه شبیه ساز مورد استفاده شركت اتوبوسرانی قرار می گیرد.
به گفته وی در طراحی این سیستم، علم و تجربه پیاده سازی شده است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب