توسط برگزیده خوارزمی محقق شد؛

ساخت كاتالیزور كاربردی در تبدیلات شیمیایی

ساخت كاتالیزور كاربردی در تبدیلات شیمیایی مداربسته: محققان كشور موفق شدند كاتالیزورهای انتخابگر بر پایه تركیبات مزوحفره منظم با كاربرد در تبدیلات شیمیایی را بسازند.



به گزارش مداربسته به نقل از مهر، مطالعه و بررسی اثر موازنه خواص فیزیكی- شیمیایی تركیبات مزوحفره منظم تولید شده در كنترل انتخابگری واكنش های شیمیایی برای دستیابی به نسل جدیدی از كاتالیزورهای هوشمند (Smart Catalysis) یكی از كارهای مهم در حوزه شیمی است. محققان كشور درصدد برآمدند تا پروژه ای در این زمینه انجام دهند. در طرح «طراحی و ساخت كاتالیزورهای انتخابگر بر پایه تركیبات مزوحفره منظم و كاربرد آنها در تبدیلات شیمیایی» كه توسط محققان كشور انجام شده خلق تركیبات مزو حفره منظم جدید (بیش از چهل تركیب با ساختارهای شیمیایی و فیزیكی و تقارن های گوناگون) انجام شد. كاربرد این تركیبات و عرضه مفاهیم جدید برای تهیه كاتالیزورهای ناهمگن نسل نو گوناگون با استفاده از این تركیبات در عرصه جهانی توسعه یافته است كه شامل « طراحی و ساخت انواع اورگانو- سیلیكاهای مزوحفره تناوبی (Periodic Mesoporous Organosilicas، PMOS بخصوص مزوحفره های بر پایه كالبد مایع یونی ایمیدازولیوم» است. «طراحی و ساخت انواع كربن های مزوحفره منظم Ordered Mesoporous Carbon جدید حاوی هترواتم های نیتروژن و گوگرد»، «طراحی و ساخت بسپارهای مزوحفره منظم (Ordered Mesoporous Polymers) جدید و كاربرد این تركیبات در حوزه های كاتالیزوری و تبدیلات مهم شیمی آلی و زیست توده، جداسازی و الكتروشیمی» از دیگر دستاوردهای این طرح است. به گزارش مداربسته به نقل از مهر، طرح « طراحی و ساخت كاتالیزورهای انتخابگر بر پایه تركیبات مزوحفره منظم و كاربرد آنها در تبدیلات شیمیایی» توسط دكتر بابك كریمی، در دانشگاه تحصیلات تكمیلی علوم پایه زنجان انجام گرفته است.
این طرح در سی و یكمین جشنواره بین المللی خوارزمی موفق به كسب رتبه اول پژوهش های بنیادی در گروه تخصصی فناوری های شیمیایی شده است.

1397/01/22
15:06:25
5.0 / 5
5029
تگهای خبر: كاربر , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
دوربین مداربسته

newcctv.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مداربسته محفوظ است

دوربین مداربسته مداربسته

انواع دوربین مداربسته