اختصاصی مهر؛

عرضه تسهیلات به دانش بنیان ها ساده تر شد، كاهش سود وام ها

عرضه تسهیلات به دانش بنیان ها ساده تر شد، كاهش سود وام ها مداربسته: معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از عرضه تسهیلات به شركت های دانش بنیان با نرخ سود بازدهی ۴ درصد كمتر و بدون بروكراسی از سال جدید اطلاع داد.



دكتر علیرضا دلیری، در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد تسهیلات به شركت های دانش بنیان از محل صندوق توسعه ملی با اشاره به اینكه یكی از مهم ترین موضوعات اصلی در بین شركت های دانش بنیان بحث مالی است كه این نیاز باید برطرف شود، اظهار داشت: طی توافقاتی كه با بانك های دولتی و خصوصی داشته ایم، تمام منابع صندوق توسعه ملی با استفاده از بانك ها تأمین می گردد.
وی اضافه كرد: در این مسیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور معرفی بانك هایی كه بعنوان كارگزار صندوق توسعه ملی انتخاب می شوند، با صندوق توافق كرده است.
دلیری تصریح كرد: سال گذشته، بنا به دریافت مصوبه ای از صندوق توسعه ملی مقرر شد، تا شركت های دانش بنیان هم همانند مناطق محروم شرایط خاص از منابع صندوق توسعه ملی در نزد بانك ها استفاده كنند.
وی اضافه كرد: ولی از آنجائیكه بودجه شركت های دانش بنیان، با قرارداد مناطق محروم در یك قرارداد با بانك بسته می شد این امكان وجود نداشت كه منابع را به صورت تفكیك شده نزد بانك ها داشته باشیم. به همین منظور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مصوبه دیگری با صندوق توسعه ملی به تصویب رساند تا بر مبنای آن منابعی كه برای شركت های دانش بنیان در نظر گرفته می گردد در قرارداد مستقل با بانك ها بسته شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری با تاكید بر اینكه در همین راستا توانستیم طی جلساتی با صندوق توسعه ملی برای عرضه تسهیلات به شركت های دانش بنیان به توافقات خوبی برسیم، عنوان كرد: بر مبنای مصوبه جدید قرار بر این شد تا بودجه موجود در نزد بانك ها در دو قرارداد تفكیك شده خلاصه شود، كه یكی از آن ها بابت كل طرح های تولیدی و دیگری به منظور عرضه تسهیلات برای شركت های دانش بنیان با صندوق توسعه ملی منظور شود.
وی با اشاره به اینكه هم اكنون با ۱۲ بانك توافق داشته ایم كه تسهیلات را در اختیار شركت های دانش بنیان قرار دهد، اظهار داشت: این تسهیلات در سال قبل وجود داشته ولی پس از این توافقات، شركت های دانش بنیان راحت تر از پیش از تسهیلات برخوردار می شوند.
دلیری با اشاره به اقدامات جدید از نتایج این توافقات اظهار داشت: توافق شده تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی توسط ۱۲ بانك به شركتها با كمترین بروكراسی به شركت های دانش بنیان اعطا شود؛ همینطور این تسهیلات با ۴ درصد نرخ سود كمتر به شركت ها عرضه خواهد شد.
وی با اشاره به اینكه مبالغ تقاضا را طی سندی رسمی به صندوق توسعه ملی اعلام كردیم، اظهار داشت: همینطور مقرر است از امسال پرداختی ها به شركت های دانش بنیان با اولویت باشد و شركت ها زودتر از سال قبل به هدفشان برای دریافت وام برسند.
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاكید بر اینكه بدین واسطه منابع بانكها برای شركت های دانش بنیان مستقل خواهد شد، اظهار داشت: همینطور مقرر است شعبه های خاصی برای بررسی طرح های دانش بنیان برای عرضه تسهیلات از این ۱۲ بانك مشخص شود تا روند ارزیابی سریعتر باشد.
دلیری با اشاره به اینكه بدین واسطه سرعت كار طرح ها برای دریافت تسهیلات از سالهای گذشته بیشتر می شود، عنوان كرد: بانكها توافق كردند شعبه های خاص را به این امر اختصاص دهند و بروكراسی كمتری برای شركت های دانش بنیان فراهم گردد.
وی با تاكید بر اینكه شركت ها باید ابتدا مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار بگیرد و بعد برای دریافت تسهیلات از این طریق اقدام نماید، اضافه كرد: شركت ها پس از تایید، برای ارزیابی به بانك های تعیین شده رجوع می كنندو مبلغ آن مورد بررسی قرار می گیرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح كرد: برای این اقدام شورای خاصی در نظر گرفته شده و به صورت تفكیكی شركت های دانش بنیان مورد حمایت قرار می گیرند.
وی با اشاره به منابع تخصیص داده شده در دو بخش صنعت و كشاورزی خبر داد: در سال ۹۶ منابع صندوق توسعه ملی در دو بخش صنعت و كشاورزی خلاصه شد، با این تفاوت كه در بخش صنعت این منابع ۱۶ درصد و در بخش دانش بنیان ۱۲ درصد در نظر گرفته شده است، و همینطور منابع صندوق توسعه ملی در بخش كشاورزی، هم اكنون ۱۴ درصد محاسبه می شود، كه این میزان در بخش دانش بنیان به ۱۰ درصد تقلیل می یابد.

1397/02/09
23:58:33
5.0 / 5
5213
تگهای خبر: دانش بنیان , شركت , صندوق , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
دوربین مداربسته

newcctv.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مداربسته محفوظ است

دوربین مداربسته مداربسته

انواع دوربین مداربسته