یافته ها نشان می دهد؛

كشف نقش موثر سلول های چربی در ترمیم استخوان

كشف نقش موثر سلول های چربی در ترمیم استخوان مداربسته: محققان در پژوهشی نقش دو نوع سلول كه در دیواره عروق بافت چربی وجود دارند را كشف كردند و نشان دادند كه این سلول ها امكان دارد به ترمیم استخوان سرعت ببخشند.



به گزارش مداربسته به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، محققان كشف كرده اند كه یكی از این انواع سلول های بنیادی پیرامون عروقی موسوم به پری سیت رشد عروق خونی جدید را القا می كند و این در شرایطی است كه آدونتیسیت ها تشكیل سلول های استخوانی موسوم به استئوبلاست ها را القا می كند.
در تست های آزمایشگاهی، محققان دریافتند كه این سلول ها كار دیگری هم انجام می دهند و آن هم پیشبرد ترمیم استخوان است. در مطالعات آزمایشگاهی، آنها نشان دادند كه تركیب پری سیت ها و آدونتیسیت ها می تواند نقصها جمجمه ای را در مدل موشی نقص استخوانی ترمیم كند.
نواقص استخوانی ناشی از تروما، سرطان یا مشكلات مادرزادی بسیار شایع هستند و اگر از اندازه خاصی تجاوز كنند، استخوان نمی تواند به خودی خود بهبود یابد و بنابراین نیاز به عرضه یك راهكار كمی است.
در این مطالعه، محققان جان هاپكینز پری سیت ها و آدونتیسیت ها را از نمونه های لیپوساكشن انسانی جداسازی كردند و همان گونه كه گفته شد نشان دادند كه تركیب این دو سلول می تواند نقصها استخوانی بزرگ را به خوبی بهبود ببخشد.
به نظر می رسد كه تركیب این دو سلول می تواند با بهینه سازی بیشتر به راهكاری درمانی برای ترمیم استخوان تبدیل شوند.

1398/01/20
15:03:35
5.0 / 5
4846
تگهای خبر: محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
دوربین مداربسته

newcctv.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مداربسته محفوظ است

دوربین مداربسته مداربسته

انواع دوربین مداربسته