معاون توسعه نوآوری پارك فناوری پردیس مطرح كرد:

ایجاد بزرگترین ناحیه نوآوری غرب آسیا در پارک فناوری پردیس

ایجاد بزرگترین ناحیه نوآوری غرب آسیا در پارک فناوری پردیس به گزارش مداربسته معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس اظهار داشت: به ایجاد یک ناحیه نوآوری بزرگ در منطقه فکر می نماییم و می خواهیم از یک مقیاس چند ۱۰ هکتاری به مقیاس هزار هکتاری تبدیل شویم، در این ناحیه نوآوری بازیگران مختلف زیست بوم فناوری کشور را خواهیم داشت.


به گزارش مداربسته به نقل از خبرگزاری ایرنا از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، اکبر قنبرپور درباره ۲۰ سال فعالیت پارک فناوری پردیس اضافه کرد: مأموریت های معاونت توسعه نوآوری سابقه زیادی در این پارک دارد، ولی این معاونت، سه سال پیش با تبدیل معاونت توسعه فناوری به دو معاونت جدید شکل گرفت.
وی افزود: هم اکنون هدایت شبکه فن بازار ملی ایران، برگزاری رویداد اینوتکس، ایجاد خوشه های فناوری در پارک، توسعه منابع انسانی شرکتهای پارک، ایجاد زمینه مناسب برای تجاری سازی محصولات شرکت ها و در نهایت توسعه بازار داخلی و خارجی محصولات شرکت ها، وظایفی است که بر عهده معاونت توسعه نوآوری قرار داده شده است.
معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس اظهار داشت: در پارک فناوری پردیس برخلاف پارک های فناوری دیگر، کار از انتهای زنجیره آغاز شد. دیگر پارک های فناوری کشور کار خویش را از مرکز رشد شروع کردند؛ یعنی از ایجاد فضایی برای استقرار و رشد شرکتهای نوآور، اما به دلیل این که پارک فناوری پردیس در تهران واقع شده بود از همکاری با شرکتهای بزرگ شروع کردیم.
وی تصریح کرد: نخستین مشتریان و اعضای پارک شرکتهای بزرگ بودند که در اراضی پارک مستقر شدند، شرکتهای فناوری که چندین پرسنل داشتند، محصولات مختلف تولید می کردند و محصولاتشان به بازار وارد شده بود.
قنبرپور عنوان کرد: تقریباً هفت سال گذشت تا بتوانیم شرکتهای کوچکتری که متقاضی حضور در پارک هستند، را بپذیریم و آنها را به صورت استیجاری در پارک مستقر نماییم. با گذشت ۱۰ سال از تاسیس پارک فناوری پردیس و در اوایل دهه ۹۰ توانستیم مرکز رشد پارک را ایجاد نماییم و پاسخگوی تقاضای شرکتهای نوپا باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در ۲۰ سال گذشته، فضاهای مختلفی برای استقرار شرکت ها ایجاد کردیم؛ فضاهایی که امکان استقرار شرکتهای دو نفره تا شرکت هایی با چند هزار نیروی کاری را دارد و در کنار اینها، فریلنسرها (افرادی که به صورت تکنفره می توانند کار کنند) در پارک مستقر می شوند.

ارائه بیشتر از ۵۰ عنوان خدمت تجاری سازی به شرکتهای مختلف در ۲۰سال گذشته
معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس اظهار داشت: در حوزه تجاری سازی هم در سالهای ابتدایی کار پارک، خدمات تجاری سازی زیادی به شرکت ها عرضه نمی دادیم، اما از زمان استقرار شرکت ها از سال ۸۶، دپارتمان های مختلفی برای این کار بوجود آمد و الان بیشتر از ۵۰ عنوان خدمت تجاری سازی به شرکتهای مختلف عضو عرضه می شود.
قنبرپور خاطرنشان کرد: الان به بزرگترین پارک فناوری کشور با بیشتر از ۳۵۰ شرکت و ۲ شعبه در غرب و شرق تهران تبدیل گشته ایم که بیشتر از هزار نوع محصول و خدمت فناورانه را تجاری و وارد بازار کردند.
وی اضافه کرد: بر مبنای صورت های مالی موجود، سال ۹۸ حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان فروش محصولات پارک بوده است که پیشبینی می شود این رقم در سال ۹۹ حداقل ۵۰ درصد افزایش داشته باشد. نکته دیگر این است که به ازای هر یک ریال که دولت در پارک سرمایه گزاری نموده، بخش خصوصی ۱۰ برابر آنرا در پارک سرمایه گزاری نموده و این نشان از اعتماد بخش خصوصی از بازدهی سرمایه گذاری در پارک دارد.

۲۰ سال تلاش پارک فناوری پردیس برای رفع موانع تولید و توسعه
معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس اظهار داشت: یکی از مهم ترین مسائل در زمینه توسعه نوآوری، موضوع هایی از قبیل تحریم و مشکلات اقتصادی می باشد که بر سر راه شرکت ها و پارک وجود دارد و عمده تلاش ما در ۲۰ سال قبل مبتنی بر رفع این موانع بوده است.
قنبرپور افزود: ایجاد معافیت های مالیاتی، خروج پارک از شمول قانون منع استقرار شرکت ها در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران، امکان استفاده شرکت ها از تسهیلات بانکی، معافیت از پرداخت عوارض معمول کشور و ایجاد صندوقی برای پشتیبانی از شرکت ها در پارک، همچون کارهایی بوده که در ۲۰ سال قبل برای موانع زدایی توسعه نوآوری در پارک انجام شد.
وی اظهار داشت: به ایجاد یک ناحیه نوآوری بزرگ در منطقه فکر می نماییم یعنی می خواهیم از یک مقیاس چند ۱۰ هکتاری به مقیاسی هزار هکتاری تبدیل شویم. در این ناحیه نوآوری بازیگران مختلف زیست بوم فناوری کشور را خواهیم داشت و بیشتر از ۱۰ نوع بازیگر اصلی برای رشد این زیست بوم را شناسایی کرده ایم.
قنبرپور اضافه کرد: ایجاد زیست بوم نوآوری با وجود بازیگران واقعی و اصلی، مهم ترین اقدام خواهد بود. دولت هم یکی از بازیگران اصلی این زیست بوم است که نقش آن توسط پارک ایفا می شود.
وی عنوان کرد: به دنبال ایجاد مجموعه ای هستیم که در آن آزمایشگاه ها و کارگاه های علمی مختلف، سرمایه گذاران خطرپذیر، منتورها، مراکز رشد و شتاب دهنده ها، فضاهای کار اشتراکی، شرکتهای مختلف و فضای علمی و آکادمیک لازم درون آن وجود دارد. تلاش می نماییم شرکت ها نیازهای مختلف خویش را در زمینه خدمات تخصصی و عمومی در داخل پارک تأمین کنند، یعنی تمام دغدغه های یک شرکت از تأمین نیروی انسانی، تأمین نیازهای فناوری، جذب سرمایه، استفاده از آزمایشگاه ها و کارگاه های مورد نیاز در داخل پارک صورت گیرد.
قنبرپور اظهار داشت: در این اکوسیستم به دنبال این هستیم برای صادرات محصولات شرکت ها، بروکرهای صادراتی در داخل پارک حاضر باشند و اگر نیازی به تاییدیه یا استاندارد برای کالای ساخته شده بود، مجموعه های کارگزاری برای این کار در پارک حاضر باشند. به عبارتی، شرکتهای مختلف در پارک تنها دغدغه توسعه نوآوری و فناوری داشته باشند و دیگر مسائل آنها توسط کارگزاران مختلف در پارک برطرف شود.


منبع:

1400/07/13
11:44:04
5.0 / 5
133
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
دوربین مداربسته

newcctv.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مداربسته محفوظ است

دوربین مداربسته مداربسته

انواع دوربین مداربسته