تولیدکنندگان محتوا چگونه از ترافیک اینترنت به درآمد می رسند؟

تولیدکنندگان محتوا چگونه از ترافیک اینترنت به درآمد می رسند؟ مداربسته: به گزارش مداربسته، با توسعه اینترنت، مردم عادی فرصت مهمتری برای شکل دادن به محتوایی که می توانند ببینند، پیدا کرده اند و به مرور زمان، اقتصاد تولیدکننده محتوا، به یک نیروی اصلی تبدیل گشته است.



به گزارش مداربسته به نقل از ایسنا، امکان دارد واژه های «تولیدکننده محتوا» و «اینفلوئنسر» را به جای هم شنیده باشید. در عین اینکه امکان دارد شبیه هم به نظر برسند، بین این دو تفاوت وجود دارد؛ اساسا، یک تولیدکننده محتوا، فردی است که محتوای دیجیتالی تولید می کند، در حالیکه یک اینفلوئنسر، یک شخصیت شبکه اجتماعی است که بر مخاطبان خود تأثیر می گذارد تا محصولات یا خدماتی را که تبلیغ می کنند، خریداری کنند. با این وجود، اغلب همپوشانی های زیادی بین این دو وجود دارد، چونکه بیشتر تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرها، ترکیب خوبی از برندسازی شخصی، تولید محتوا و تبلیغ دارند.

تولیدکنندگان محتوا، قلب و روح پلت فرم های شبکه اجتماعی هستند و جریان بی پایانی از محتوای مورد پسند کاربران را عرضه می دهند. همچنان که تعداد تولیدکنندگان محتوا، در پلت فرم های شبکه اجتماعی افزایش پیدا کرده است، رقابت بین پلت فرم ها برای حفظ تولیدکننده محتوا داغ شده است. در حالیکه هر پلت فرم برای جلب توجه اینفلوئنسرها و دلارهای تبلیغاتی مربوطه، رقابت می کند، اینستاگرام، تیک تاک و یوتیوب، برای بازاریابی اینفلوئنسرها، محبوبیت خاصی پیدا کرده اند. اغلب دلارهای تبلیغاتی که بعنوان بخشی از این صنعت ۶ میلیارد دلاری خرج می شود، روی این سه پلت فرم متمرکز شده است.

در نتیجه، این پلت فرم ها با یکدیگر رقابت می کنند و سایر شرکتهای فناوری که با تولیدکنندگان محتوا آشنا می شوند، برای جذب آنها، سودآورترین انتخابهای کسب درآمد را عرضه می دهند و به منظور راضی نگه داشتن آنها، ایجاد انگیزه و تولید محتوای رایگان، طیف وسیعی از ابزارهای کسب درآمد را توسعه داده اند.

فوربس در گزارشی، پنج گزینه کسب درآمد را بررسی نموده است که تولیدکنندگان محتوا می توانند در پلت فرم های اجتماعی با کمک ابزارها و خصوصیت های جدیدی که ظاهرا هر هفته اضافه یا اصلاح می شوند، درآمد کسب کنند و با داغ شدن رقابت برای تولیدکنندگان محتوا، میتوان انتظار داشت که شاهد نوآوری بیشتری در دنیای کسب درآمد از این افراد باشیم، چونکه پلت فرم ها به دنبال راه های جدید و بهتری جهت کمک به تولیدکنندگان محتوا برای کسب درآمد از محتوایشان هستند.

قرارداد با برندها

طبق گزارش اخیر بانک گلدمن ساکس، قرارداد با برند، نخستین راه کسب درآمد تولیدکنندگان محتوا در پلت فرم های شبکه اجتماعی است که حدودا ۷۰ درصد از درآمد را تشکیل می دهد. نه تنها تولیدکنندگان محتوا، برندها و آژانس ها، این قراردادها را تنظیم می کنند، بلکه پلت فرم های اصلی هم راه کارهای بازار خویش را برای تشویق ارتباطات و همکاری بین برندها و تولیدکنندگان محتوای حائز شرایط، عرضه می دهند. بعنوان مثال، BrandConnect یوتیوب که قبلا با نام Famebit شناخته می شد، تولیدکنندگان محتوا و برندها را برای کمپینهای بازاریابی، به هم معرفی می کند.

فاندهای تولیدکنندگان محتوا

فاندها یا بودجه های مالی تولیدکنندگان محتوا در دوران پاندمی کرونا، در پلت فرم های شبکه اجتماعی رایج شد و تیک تاک، یکی از نخستین پلت فرم هایی بود که آنرا معرفی نمود. سایر پلت فرم ها به سرعت از این شیوه الگوبرداری کردند که شامل برنامه Reels Bonus اینستاگرام، فاند پاداش Spotlight در اسنپ چت و فاند تولیدکننده محتوای پینترست برای تولیدکنندگان محتوایی که هنوز شهرت کافی پیدا نکرده اند، است.

تقسیم درآمد

تقسیم درآمد تبلیغاتی، یک گزینه درآمدزایی است که به خوبی مورد توجه قرار گرفته و راهی قابل پیشبینی و پایدار برای کسب درآمد در پلت فرم های شبکه اجتماعی البته تا زمانی است که تولیدکننده محتوا می توند مدام بازدیدها را به خود جلب نماید.

یوتیوب با «برنامه شریک یوتیوب» (YPP) در این فضا پیشرو است. این برنامه به تولیدکنندگان محتوا اجازه می دهد درصدی از درآمد حاصل از تبلیغاتی را که قبل، در حین یا در کنار ویدئوهایشان پخش می شود، کسب کنند. «برنامه شریک یوتیوب»، ۵۵ درصد از سهم درآمد را در ویدئوهای بلند عرضه می کند.

اینفلوئنسرها برای اینکه بتوانند در این برنامه شرکت نمایند، باید هزار مشترک و چهار هزار ساعت تماشا در ویدیوهای بلند خود داشته باشند. این برنامه در سال ۲۰۲۲، به سرویس ویدئوی کوتاه Shorts یوتیوب افزوده شد. تولیدکنندگان ویدیوهای کوتاه، ۴۵ درصد از درآمد اختصاص داده شده Shorts را بر مبنای سهم خود از کل بازدیدها کسب می کنند. طبق گزارش بیزنس اینسایدر، تولیدکنندگان محتوا برای این منظور باید در مدت ۹۰ روز، به ۱۰ میلیون بازدید برسند و هزار مشترک داشته باشند.

عوامل خیلی از جمله محتوای جدید و کشور، در میزان پولی که یک تولیدکننده محتوا در یوتیوب برای هر ویدئویی دریافت می کند، نقش دارد اما تعداد بازدیدها شاید مهم ترین عامل باشد. هنگامی که یک ویدئو به یک میلیون بازدید دست پیدا می کند، یک پرداخت روزانه بزرگ برای تولیدکننده محتوا خویش را تضمین می نماید. در برخی از موارد، اگر بازدید یک ویدئو به یک میلیون دفعه برسد، تولیدکننده محتوا می توانند دریافتی پنج رقمی داشته باشند.

کالاها و شرکتهای آنها

تولیدکنندگان محتوا همینطور می توانند با فروش کالاهای خود یا محصولات و خدمات دیگران از راه لینکهای عرضه شده، درآمد کسب کنند اما این کمتر از ۱۰ درصد از درآمد کلی آنها را تشکیل می دهد. سرویس خرید یوتیوب (YouTube Shopping) به تولیدکنندگان محتوای حائز شرایط اجازه می دهد محصولات فروشگاه های خویش را در ویدیوها یا پخش های زنده و از برندهای دیگر در سرتاسر یوتیوب در ویدیوهای بلند و کوتاه و پخش های زنده خود، تبلیغ کنند.

تیک تاک دو راه برای فروش در برنامه عرضه می کند، یا از راه برنامه وابسته خود که بر مبنای فروش انجام شده در ویدیوها یا در جریان پخش زنده، به تولیدکنندگان محتوا، کمیسیون پرداخت می کند. تولیدکنندگان محتوا همینطور می توانند محصولات را مستقیما در فروشگاه تیک تاک از راه ویدیوهای درون فید، پخش زنده و برگه ویترین محصول به نمایش بگذارند و بفروشند.

به نوبه خود، اینستاگرام برنامه تجارت وابسته خویش را در اوت سال ۲۰۲۲ تعطیل کرد و در سپتامبر ۲۰۲۲ تب خرید را از صفحه اصلی خود حذف نمود که امکان دارد بر توانایی تولیدکنندگان محتوا برای درآمدزایی از راه فروش محصول در آن پلت فرم تأثیر بگذارد. اما تعدادی خرده فروش وجود دارند که به دنبال پر کردن این خلا هستند.

آمازون به تازگی فید مشابه تیک تاک را در اپلیکیشن موبایل خود به نام اینسپایر منتشر نموده است. تولیدکنندگان محتوا که در برنامه اینفلوئنسر آمازون ثبت نام کرده اند، می توانند در فید خرید درون برنامه ای که عکس ها، ویدیوها و سفارش های محصول مرتبط را عرضه می کند، پست کنند. اینفلوئنسرها از خرید مشتریان، پورسانت دریافت می کنند. مشتریان آمازون نمی توانند خودشان ویدیوها را در فید آپلود کنند، اما می توانند نظرات محصول را ارسال نمایند تا برای اینسپایر در نظر گرفته شوند.

انعام و اشتراک

انعام، هدایا و اشتراکهای پولی، راه دیگری است تا تولیدکنندگان محتوا در پلت فرم های شبکه اجتماعی بتوانند کسب درآمد کنند. پلت فرم هایی مانند توئیچ، آنلی فانز و پاترئون، به علت مدل های انعام و اشتراک خود مشهور هستند، مدلی که پلت فرم های اجتماعی تلاش کرده اند آنرا کپی کنند. تیک تاک، قابلیتهای مختلفی شامل انعام، هدایای ویدئویی و هدیه زنده را عرضه کرده است که تحت آن، بینندگان، سکه های از قبل خریداری شده را ارسال می کنند و تولیدکنندگان محتوا، این سکه ها را درون برنامه به شکل الماس دریافت کرده و به پول تبدیل می کنند.

قابلیت «سِریز» (Series) تیک تاک، به تولیدکنندگان محتوای منتخب اجازه می دهد ویدیوهای طولانی تری را به اشتراک گذارند که تنها با پرداخت پول قابل دسترسی خواهد بود. هر کدام از سری ها، می تواند شامل ۸۰ ویدئو باشد که مدت هر کدام از آنها، حداکثر ۲۰ دقیقه است. تولید کنندگان محتوا می توانند قیمت محتوای پولی خویش را انتخاب کنند. کاربران تیک تاک پیش از این تنها قادر بودند ویدیوهای ۱۵ ثانیه ای، یک دقیقه ای، سه دقیقه ای و ۱۰ دقیقه ای را در این پلت فرم به اشتراک گذارند.

اقتصاد تولیدکنندگان محتوا

هزینه های مصرف کننده برای اپلیکیشن های غیربازی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل از آن، ۱۱ درصد رشد کرد و به ۶۴ میلیارد دلار رسید. اپلیکیشن های شبکه اجتماعی و اقتصاد تولیدکنندگان محتوا، این رشد را هدایت کرد و تیک تاک به پیشتازی آنها کمک کرد. بعنوان مثال، سال گذشته، تیک تاک، به نقطه عطف جدید بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار هزینه در طول عمر رسید و نخستین اپلیکیشن غیربازی بود که به این نقطه عطف رسید. برای سال جاری، شرکت اطلاعات اپلیکیشن data.ai، پیشبینی می کند درآمدزایی از مصرف کنندگان در اپلیکیشن های اجتماعی، ۱۵۰ درصد رشد می کند و به ۱.۳ میلیارد دلار خواهد رسید.

در ۱۰ بازار برتر، میانگین ساعات روزانه صرف شده در تلفن همراه برای هر کاربر نسبت به سال ۲۰۲۲، رشد ۶ درصدی داشت و به بیشتر از پنج ساعت رسید. اپلیکیشن هایی مانند یوتیوب، واتس اپ، فیسبوک، تیک تاک، کروم، اینستاگرام، نتفلیکس و اپلیکیشن های دیگر، به افزایش زمان صرف شده کمک کردند.

بر اساس گزارش وبسایت تِک کرانچ، اپلیکیشن برتر از نظر تعداد نصب و هزینه در سراسر جهان، تیک تاک بود، اما فیسبوک از نظر زمان صرف شده، در رتبه اول باقی ماند.





منبع:

1402/11/06
16:25:07
5.0 / 5
264
تگهای خبر: Shop , اینترنت , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
دوربین مداربسته

newcctv.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مداربسته محفوظ است

دوربین مداربسته مداربسته

انواع دوربین مداربسته