مبارزه سلول های بنیادی با لوكمیا

مبارزه سلول های بنیادی با لوكمیا مداربسته: محققان پی برده اند كه سلول های بنیادی خون بند ناف كه قادر به تمایز به انواع مختلف بافت ها هستند، می توانند درمان جایگزین و موثری برای بیماران لوكمیایی باشند.



به گزارش مداربسته به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، در پنجاهمین نشست هماتولوژیست های آمریكا در سن فرانسیسكو محققان گزارش هایی را در مورد استفاده از انواع سلول های بنیادی برای مبارزه با تومورهای منتقله از خون عرضه كرده اند.
سال هاست پیوند سلول های بنیادی به عنوان درمانی استاندارد برای لوكمیا مورد استفاده قرار می گیرد و در این میان استفاده از پیوندهای اتولوگ یا سلول های بنیادی سازگار، راه كار درمانی امیدوار كننده ای بوده است.
اما در یكی از این گزارش ها، محققان سلول های بنیادی خون بند ناف را جایگزین بسیار مناسبی برای پیوند مغز استخوان و درمان لوكمیا دانسته اند و براین باورند كه در غیاب یك فرد اهدا كننده مناسب، این سلول های بنیادی خون بند ناف می توانند به خوبی به مبارزه با لوكمیا كمك می كند.
این سلول های بنیادی خون بند ناف، به راحتی جداسازی می شوند و می توان آن ها را ذخیره سازی كرد. آن ها از نظر ایمنی نابالغ هستند و این به آن ها اجازه می دهد كه دچار رد پیوند نشوند.
در بخشی از این مطالعه، محققان سه منبع سلول بنیادی مشتق از مغز استخوان، خون محیطی و خون بند ناف را روی ۱۲۴۰ بیمار تست كردند و مشاهده كردند كه نرخ بقای بیماران لوكمیایی در آن هایی كه از خون بند ناف استفاده كرده اند بهتر بوده است.
 

1396/07/26
21:24:09
5.0 / 5
5145
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
دوربین مداربسته

newcctv.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مداربسته محفوظ است

دوربین مداربسته مداربسته

انواع دوربین مداربسته