تلاش شركت نانویی ایرانی برای ورود به بازار امریكا
مداربسته: یك شركت ایرانی نانویی برای به دست آوردن سهمی از بازار جهانی در حوزه سیستم های لایه نشانی تحت خلأ هدف گذاری كرده و تابحال گام های بزرگی برای دستیابی به این هدف برداشته است.
به گزارش مداربسته به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یك شركت دانش بنیان تولید كننده محصولات آزمایشگاهی نانو هم اكنون ۸ نمایندگی در كشورهای انگلیس، روسیه، اتریش، كانادا، رومانی، افریقای جنوبی و دو نمایندگی در هند دارد.
سید احمد مهدوی اردكانی مدیرعامل این شركت در مورد تمركز بیشتر این شركت در صادرات محصولات مبتنی بر فناوری نانو اظهار داشت: بیشتر از عرضه در داخل روی صادرات محصولات متمركز هستیم. چند ماه پیش برای ۱۵ دستگاه تولیدی از امریكا درخواست داشتیم كه به دلایل تحریم امكان فروش وجود نداشت اما در تلاشیم تا راهی برای صادرات محصولاتمان به آمریكا هم پیدا نماییم.
وی اضافه كرد: محصولات این شركت كلیه نیازهای مراكز دانشگاهی، تحقیقاتی و صنعتی كشور را در زمینه سیستم های لایه نشانی در خلأ شامل انواع محـفظه ها، انواع كاتـدهای اسپاتریــنگ، لایه نشانی به روش تبخــیر حرارتی، PLD، تفنگ الكتــرونی، انواع اتصـالات، ضخـامت سنج كریسـتالی، انواع فشـارسنج ها، پمپ های روتاری، توربو، انواع شیرهای خلأ وغیره را تأمین می كند.
مهدوی اردكانی در مورد استانداردهای كسب شده شركت تابحال اظهار داشت: پوشش های نانوساختار بعنوان آغازین شركـت ایرانی در این حوزه می باشد كه موفـق به ستاندن مجوز CE سیستم مدیریت كیفیت و انطباق محصول با استانداردهای اتحادیه اروپا شده و بدین وسیله امكان ورود محصولات خود به بازارهای جهانی را دارد. علاوه بر آن برای ۴ محصول دستگاه لایه نشانی كربن رومیزی، دستگاه لایه نشانی اسپاترینگ رومیزی، دستگاه لایه نشانی لیزر پالسی و دستگاه تبخیر حرارتی رومیزی گواهی نانومقیاس دارد. همین طور گواهی نامه بین المللی سیستم مدیریت كیفیت ایزو ۹۰۰۱ بعنوان یكی از شاخصه های استانداردسازی نحوه مدیریت كیفیت شركت در سطح جهانی را باز دارا است.
مدیر عامل این شركت اضافه كرد: میزان تقاضا برای محصولات این شركت در ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل حدود ۱۴ میلیارد تومان بوده كه این مقدار نسبت به سال قبل ۳۵ درصد كاهش داشته است.
مهدوی اردكانی در مورد كاهش تقاضا اظهار داشت: تمامی شركت ها مانند ما در دور اول و دوم نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل فروش صددرصدی داشتند اما این روند در سال های بعد روند نزولی پیدا كرد كه علت آن در درجه اول اشباع بازار مصرف و تأمین نیاز دانشگاه ها به تجهیزات آزمایشگاهی می تواند باشد و دیگری كاهش بودجه دانشگاه ها یا كاهش پشتیبانی از خرید در مراكز دولتی است.
وی اضافه كرد: با این اوصاف برمبنای تجربه در ادوار گذشته نمایشگاهی انتظار داریم كه از ۱۴ میلیارد پیش فاكتور صادرشده ۱۰ تا ۱۵ درصد منجر به عقد قرارداد نهایی شوند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب