آزمایش های ناسا برای پیش بینی دقیق وضعیت آب و هوای فضا

آزمایش های ناسا برای پیش بینی دقیق وضعیت آب و هوای فضا مداربسته: ناسا در تلاش است با انجام آزمایش هایی جدید در ایستگاه فضایی بین المللی وضعیت آب و هوای فضا را در مقیاسی گسترده مورد بررسی قرار داده و بتواند دقت پیش بینی های خودرا در این زمینه افزایش دهد.



به گزارش مداربسته به نقل از نیواطلس، ناسا می خواهد با صرف هزینه ای ۴۲ میلیون دلاری آزمایشی را جهت بررسی امواج اتمسفر در اطراف كره زمین انجام دهد. البته زمینه چینی و آماده سازی شرایط برای انجام آزمایش مورد اشاره تا اگوست سال ۲۰۲۲ به طول خواهد انجامید.
دانشمندان با انجام این آزمایش درك بهتری از وضعیت آب و هوای فضا و تغییرات ناگهانی آن پیدا می كنند و قادر خواهند بود توفان های مهیب فضایی را كه می تواند فعالیت های علمی را مختل كند به شكلی دقیق تر پیش بینی كنند.
تغییرات آب و هوای فضا نتیجه تعامل بادهای خورشیدی با میدان مغناطیسی زمین است كه گاهی موجب توفان های سهمگینی در فضا می شود كه می تواند حتی جان فضانوردان را به خطر بیندازد. اختلال در عملكرد سیستم های ناوبری، از كار انداختن ارتباطات رادیویی، از دسترس خارج شدن ماهواره ها و حتی لطمه دیدن تجهیزات الكترونیك قسمتی از تبعات توفان های فضایی است و پیش بینی آنها می تواند از وارد آمدن خسارات سنگین مادی و معنوی جلوگیری كند.
آزمایش اتمسفر اطراف زمین كه به AWE شهرت دارد، در فضای اطراف ایستگاه فضایی بین المللی انجام می شود و با كنترل و بررسی نور خورشید كه بر روی اتمسفر كره زمین تابانده می شود، آغاز می گردد تا تغییرات آن در اثر وزش بادهای خورشیدی و غیره مشخص شود.

1397/12/07
20:06:58
5.0 / 5
5373
تگهای خبر: الكترونیك , دانشمند , سیستم , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
دوربین مداربسته

newcctv.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مداربسته محفوظ است

دوربین مداربسته مداربسته

انواع دوربین مداربسته