رئیس دانشگاه امیركبیر خبر داد:

توقف طرح كلان ساخت هواپیمای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره

توقف طرح كلان ساخت هواپیمای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره به گزارش مداربسته رئیس دانشگاه امیركبیر اظهار داشت: پروژه كلان طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره همچون طرح های این دانشكده بوده است كه متاسفانه گرفتار ركود شده است.



به گزارش مداربسته به نقل از مهر، سید احمد معتمدی در هجدهمین كنفرانس ملی انجمن هوا و فضا كه امروز در دانشگاه صنعتی امیركبیر برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای این دانشگاه در حوزه تربیت نیروی انسانی و توسعه فناوری، اضافه كرد: این دانشگاه جزو نخستین دانشگاه هایی بوده است كه به صورت مستقل مبادرت به راه اندازی دانشكده هوا و فضا كرده است و بتازگی نیز دانشكده ها را در چارچوب پردیس های تخصصی در كنار یكدیگر قرار داده است.
وی افزود: كنار هم قرار دادن دانشكده هوا و فضا و مكانیك و مهندسی دریا همچون برنامه های ما بوده كه این اصل سبب تقویت این حوزه ها شده است.
معتمدی با تاكید بر این كه این دانشكده در خیلی از پروژه های كلان ملی مشاركت داشته است، اظهار نمود: پروژه كلان طراحی و ساخت هواپیمای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره همچون طرح های این دانشكده بوده است كه متاسفانه گرفتار ركود شده است.
رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر با اشاره به كارهای این دانشگاه در حوزه هوا و فضا، اظهار نمود: ماهواره «پیام یك» همچون دستاوردهای ما بوده است كه در طول ۱۱ سال پژوهشگران این دانشگاه بر روی آن فعالیت داشته اند.
وی با اشاره به پرتاب ناموفق این ماهواره، اشاره كرد: در صورتیكه ماهواره بر در مدت چند ثانیه عملكرد بهتری داشت و اشكالاتی در پرتابگر ایجاد نمی شد، این ماهواره می توانست در مدار قرار گیرد.


منبع:

1398/11/15
22:51:01
5.0 / 5
4195
تگهای خبر: دانشگاه , دستاورد , فضا , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
دوربین مداربسته

newcctv.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مداربسته محفوظ است

دوربین مداربسته مداربسته

انواع دوربین مداربسته