به گزارش مداربسته به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طرح توسعه بازار محصولات دانش بنیان با استفاده از بازاریابی و فروش سبد محصولات B۲B فروش محصولات و یا خدمت یك شركت به شركت دیگر) توسط بروكرهای فناوری، زیر نظر مركز فن بازار ملی ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می گردد.
مزایای این طرح كاهش هزینه های بازاریابی شركت ها، بازاریابی محصولات توسط بازاریابان مجرب، ثبت كالا در سامانه مركز فن بازار ملی ایران، عرضه محصولات در نمایشگاه های بین المللی و داخلی و همینطور عرضه محصولات به مشترین عمده و خرد است.
در فاز اول این طرح، ۹ كارگزار بازاریابی (بروكر) فعالیت می نمایند. در این طرح كه در حوزه های تخصصی و در قالب پروژه های مجزا اجرایی می شود، كارگزاران مركز فن بازار ملی ایران نسبت به شناسایی، ارزیابی و انتخاب محصولات واجد شرایط اقدام می كنند و با تولید «سبد محصول» و با استفاده از ابزارهای مختلف همچون شركت در نمایشگاه ها، برگزاری رویدادهای تجاری، ویزیت حضوری، طراحی و چاپ كتابچه تخصصی و غیره در جهت توسعه بازار و افزایش فروش محصولات سبد تلاش می كنند.
فراخوان شناسایی كارگزاران این طرح در تیرماه جاری منتشر گردید و بعد از وصول بیش از ۲۵ درخواست و ارزیابی های صورت گرفته و آموزش های لازم، ۹ كارگزار منتخب از مهرماه با شركت های دانش بنیان وارد تعامل شده و شركت های تولید كننده محصولات دانش بنیان برای درج كالای خود در «سبد محصول» كارگزاران، می توانند با آنها همكاری كنند و با پرداخت مبلغی ناچیز از خدمات این طرح بهره مند شوند.