تصاویر بهترین خانه های مریخی آینده

تصاویر بهترین خانه های مریخی آینده مداربسته: ناسا ۵ برنده مسابقه طراحی مسكن پرینتی در مریخ را اعلام نموده است.


به گزارش مداربسته به نقل از نیواطلس، چالش مسكن پرینتی ۳بعدی ناسا در سال۲۰۱۵ میلادی شروع شد. این چالش اكنون وارد مرحله سوم و پایانی خود شده است. در این مرحله جایزه ای ۱۰۰ هزار دلاری میان ۵ تیم منتخب تقسیم شد. در این چالش چند مرحله ای طراحان و مهندسان خانه هایی را طراحی كردند كه با كمك پرینتر سه بعدی و مصالح موجود در مریخ ساخته می گردد. تیم های برنده به صورت موفقیت آمیز طرحی دیجیتال از خصوصیت های فیزیك و عملكرد خانه در مریخ عرضه كردند. در زیر این طرح ها را می توانید ببینید. شهرك سازی در مریخ با خانه های سه بعدی شش ضلعی طرح برنده گروه زوفروس از موادی ساخته می گردد كه در سطح مریخ وجود دارند. در این طرح اولیه، فضاپیمایی كه در سیاره فرود می آید، دقیقا روی سطح مریخ قرار می گیرد تا یك محیط حفاظت شده و پرفشار برای پرینت كردن، تولید كند. با عنایت به شكل ۶ ضلعی سازه می توان چندنمونه از آن چاپ كرد و در كنار هم قرار دارد تا یك شهرك تولید شود. هر سازه با استفاده از كامپوزیت مخصوص سیمان مریخ ساخته می گردد. این كامپوزیت از یخ، اكسید كلسیم و مواد دیگر ماه ساخته می گردد.
ساخت خانه مریخی با پلاستیك قابل بازیافت دومین برنده این چالش گروه AI Space Factory از نیویورك است. این گروه یك سازه تخم مرغی شكل طراحی نموده اند كه می تواند فشار اتمسفری مریخ را تحمل كند. این سازه هم با استفاده از موادی ساخته می گردد كه در سطح مریخ وجود دارند. بدین سان نیازی به ارسال صخره و مواد ساختمان سازی از زمین نخواهد بود. هر یك از این سازه ها از تركیب نوین فیبر بازالت (كه از صخره های مریخ استخراج می شود) و پلاستیك های زیستی قابل بازیافت ( پلی آمید اسید ) ساخته می گردد. پلاستیك های زیستی از گیاهانی تامین می گردد كه در سطح مریخ كاشته می شوند. برخلاف طرح تیم قبلی، هر یك از سازه های AI Space Factory به صورت مستقل ساخته می شوند.
مسكن مریخی همراه گلخانه مخصوص در رده سوم گروه Kahn –Yates قرار دارد كه طرح مسكنی برای مریخ عرضه كرده كه ساكنان را از طوفان های شن احتمالی سیاره حفظ می نماید.طبق این طرح اولیه، بعد از آنكه فضاپیما به مریخ رسید، پوسته خارجی آن جدا شده و هسته از پیش ساخته آن باقی می ماند. سپس یك بازوی پرینتر با ۵ محور از بالای این هسته بیرون آمده و با استفاده از مواد موجود در سطح مریخ فونداسیون می سازد. در مرحله بعد بازو یك پوسته سیمانی پرینت می گیرد و همزمان از دماغه ای در پرینتر یك لایه پلی اتیلن با تراكم بالا روی هر دو طرف این پوسته سیمانی ریخته می گردد تا از آن محافظت كند. در این سازه با حذف بخشی از لایه سیمانی پوسته خارجی مسكن، نور خورشید وارد سازه می گردد. با این روش می توان در سازه محصولات غذایی پرورش داد.
مسكنی با قابلیت مقاومت در برابر اشعه های خورشیدی گروه چهارم SEArch+Apis Cor یك مسكن طراحی نموده كه دو پوسته دارد كه در برابر اشعه های كهكشانی خورشید از سازه مراقبت می كند. این سازه همراه گنبدی محافظ طراحی شده است.
مسكن مریخی با ورودی مخصوص در رتبه پنجم هم گروهی از محققان دانشگاه نورث وسترن قرار دارد سازه ای مریخی طراحی نموده اند كه با پرینتر سه بعدی ساخته می گردد. مدخل آن به شیوه جالب طراحی شده است.


1397/05/08
22:50:10
5.0 / 5
5674
تگهای خبر: تولید , فضا , مواد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
دوربین مداربسته

newcctv.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مداربسته محفوظ است

دوربین مداربسته مداربسته

انواع دوربین مداربسته